Hoi, ik ben Christianne, 33 jaar en werkzaam op de salesafdeling van MediReva Revalidatie. Ik woon in Stein samen met mijn vriend Tom, zoontje Zef en hond Huub. Voordat ik bij MediReva kwam werken, heb ik een tijd lang in de sieradenbranche gewerkt. Het leukste aan mijn baan in deze branche vond ik het contact met de klanten en het gevoel om mensen ergens mee te kunnen helpen. Toen ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging wilde ik dan ook graag een baan waarin ik iets kon betekenen voor een ander.

 

Hoe het begon

Mijn vriend Tom werkte al een tijdje bij MediReva en vertelde me dat ze op de Klantenservice wel wat extra hulp konden gebruiken. Toen ik een vacature voor de webshop van Hulpmiddelwereld – onderdeel van MediReva Groep – tegen kwam, besloot ik te solliciteren. Na twee gesprekken was ik aangenomen! Op de afdeling Klantenservice, waar ik werkzaam was, heb ik een hele leuke tijd gehad. Het was vooral erg leuk om veel in contact te staan met de klant. Waar wij ooit waren gestart als een team van drie, groeide het al snel door naar een groter team. Ik was verantwoordelijk voor het verwerken van bestellingen en het inpakken en verwerken van retouren. Hier heb ik veel kennis opgedaan van alle producten die verkocht werden.

Hoewel ik mijn werk heel leuk vond, miste ik nog steeds het directe contact met de klanten. Via-via maakte ik kennis met een collega uit de winkel, Roel. Door zijn verhalen begon het bij mij ook te kriebelen. We spraken af dat hij mij een seintje zou geven wanneer er een plekje vrij zou komen in de winkel. Na een tijdje was het zover! Ik besloot de stap te zetten en solliciteerde. Ik werd aangenomen en kon aan de slag in de winkel.

 

Corona-tijd

Een jaar lang heb ik in de winkel gestaan. Ik kijk hierop terug als een erg leuke tijd. Ik had veel contact met klanten en het werk was erg divers en afwisselend. Het was heel fijn dat ik veel productkennis had opgedaan tijdens mijn baan bij de webshop. In de begintijd van de coronapandemie beviel ik van onze zoon en ging ik met zwangerschapsverlof. Toen ik in september weer terugkwam, gingen alle winkels weer dicht, dus ook de winkel van Hulpmiddelwereld. Een groot gedeelte van onze werkzaamheden vielen hierdoor weg…

Op andere afdelingen binnen MediReva nam de werkdruk alleen maar toe. Vooral ook door de sluiting van de winkels. Ik heb er toen alles aan gedaan om ondersteuning te bieden waar nodig. Dit leidde mij naar MediReva Revalidatie, waar ik begon met het uithelpen op de Klantenservice en wat administratieve werkzaamheden op me nam. Na enige tijd vertelde Roel mij dat er een plek vrij zou komen op de Salesafdeling van MediReva Revalidatie. Mede doordat mijn huidige werkzaamheden door de Coronapandemie zo veranderd waren, besloot ik voor de Salesfunctie te gaan. Sinds de zomer van 2021 vervul ik deze functie en ik zit goed op mijn plek! Ik ben erg blij dat ik de overstap gemaakt heb.

 

Van Klantenservice naar Sales

Sales is voor mij een nieuwe tak van sport maar ik vind het super om te doen! Op sommige vlakken lijkt het op wat ik in de winkel gedaan heb, maar het heeft toch een andere invalshoek wat betreft de verkoop. Het leuke is dat ik ook hier de productkennis, die ik zowel in de winkel als bij de webshop heb opgedaan, kan inzetten. Dat scheelt een hoop! Via de mail of telefonisch komen er aanvragen binnen van zorgprofessionals. Per opdracht kijken wij wat er nodig is. Soms wordt er informatie opgevraagd, de andere keer een offerte of er wordt direct een bestelling geplaatst. Naast het contact met de zorgprofessionals heb ik veel contact met leveranciers. Ze komen regelmatig hierheen om productdemonstraties te geven. Ik vind het erg leuk wat ik doe en hoop de Sales, samen met mijn team, naar een nóg hoger niveau te mogen tillen en zichtbaarder te laten zijn. Het is een fijn gevoel om zorgprofessionals te mogen ontzorgen en zo zorg op maat te bieden voor de cliënt!

 

Enthousiast geworden van Christianne haar ervaringen? Lijkt dit wel iets voor jou?

Kijk dan snel op onze Werken Bij pagina en ontdek of er voor jou een uitdaging ligt bij MediReva!